آموزش جنسی, بیماری های جنسی

راهنمایی برای بیماری های مقاربتی

راهنمایی برای بیماری های مقاربتی - توصیه های دکتر بهزاد چاوشی

بیماری های مقاربتی

احتمالا خیلی از شماها ممکنه این فکر به ذهنتون رسیده باشه که به یکی از انواع بیماریهای مقاربتی مبتلا شدین. شاید یه شب مست کردین و با اینکه کاندوم نداشتین کاری که نباید می کردین رو کردین یا شایدم با کسی خوابیدین که رقابت سر خوابیدن باهاش از رقابت توی دوی صد متر سرعت المپیک بیشتر بوده و فردای اون‌ شب نیلوفری، وحشت زده از خو‌اب پریدین و از ترس مریض شدن صبح اول وقت رفتین آزمایش دادین. یا شاید واسه اینکه به خودتون ثابت کنین همه چی اوکی هست، شروع کردین به چرخیدن تو اینترنت اما یه سری عکس و آمار ترسناک از انواع بیماریهای مقاربتی و بیمارانی پیدا کردین که دیگه هرگز نمی تونن رابطه جنسی داشتن باشن. مغزتون پوکید، نفس تون بالا نمیومد…

کمبود آموزش در مورد بیماری های مقاربتی

واقعا حق‌ دارید چراکه آموزش در خصوص بیماری های مقاربتی عموما روی علائم، درمان و بدترین سناریوها متمرکزه! بین این اطلاعات جای تجربیات واقعی و احتمالات به شدت خالیه، تنها چیزی که میگن اینه که از روابط جنسی پر خطر بپرهیزید که البته واقعا درسته و از کاندوم استفاده کنین، ولی همه واقعیت اینایی که‌ میگن نیست.

خودِ من (دکتر چاوشی) یکی وقتی بیشتر مطالعه کردم و با متخصصان بیشتری صحبت کردم، فهمیدم بیماری های مقاربتی خیلی پیچیده تر از اون چیزیه که فکر می کردم و خیلی از اونا به اون شدتی که من تصور می کردم نیستن. مثلا بیشتر از صد نوع HPV وجود داره ولی فقط تعداد بسیار بسیار محدودش می تونن منجر به سرطان رحم بشن و این اتفاق هم در صورتی میفته که برای سالها یا حتی دهه ها درمانی انجام نشه و تازه اگه منجر به سرطان هم بشه با پیشرفت های پزشکی امروز احتمالش کمه که منجر به مرگ بشه.

حفظ آرامش

هرچی بیشتر درباره این بیماری ها یاد گرفتم، بیشتر آدما رو تشویق کردم آرامش خودشون رو حفظ کنن. می دونم دیوانه وار به نظر می رسه، اما جدی، آرامش خودتون رو حفظ کنین. از کاندوم استفاده کنین، به صورت منظم آزمایش بدین و از آدمایی که روابط جنسی پر خطر دارن پرهیز کنین. این کار ها رو انجام بدین، اتفاقی براتون قرار نیست بیفته.

فراوانی اطلاعات غلط در مورد بیماری های مقاربتی

علت اینکه اطلاعاتی که درباره بیماری ها مقاربتی منتشر میشه ترسناکه اینه که: اولا پول خوبی از اطلاعات ترسناک بدست میاد و دوما بعضی ها دوست ندارن هیچ کسی تو زندگی لذت ببره!

کاری که امروز من قراره انجام بدم اینه که درباره علائم و درمان متدوال ترین بیماری های مقاربتی مثل سوزاک ، سفلیس ، تبخال تناسلی، ایدز، کلامیدیا و تجربه هر بیماری صحبت کنم.‌ پس همین الان برید تو ‌استوریها (عکس های زیر را مطالعه کنید) ، اونجا چیزایی بهتون‌ یادتون میدم که محاله تا الان کسی بهتون ‌گفته باشه!

 

این مقاله نوشته دکتر بهزاد چاوشی از کلینیک روانشناسی ارگانیک مایندد است.

شماره تماس کلینیک:

021-۲۲۶۵۶۷۲۲
021-۲۲۶۵۸۹۰۰

پیج اینستاگرام دکتر بهزاد چاوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *