روابط عاطفی

عشق در دوران قرنطینه کرونا

عشق در دوران قرنطینه

عشق در دوران قرنطینه کرونا

دوستان، تو همین مدتی که من و شما لم دادیم رو مبل خونه مون که بسته به دیدگاهتون می تونه خسته کننده یا خیلی هم با حال باشه، اتفاقات عجیبی تو دنیا در حال رخ دادنه.

یکی از این اخبار اینه که آمار طلاق بعد از تموم شدن دوران قرنطینه تو چین بشدت بالا رفته! یه دلیلش می تونه این باشه که تو این مدت مراکز دولتی تعطیل بودن و حالا که باز شدن با حجم زیادی درخواست تلنبار شده رو به رو شدن،

یه دلیل دیگه هم این می تونه باشه که وقتی شما رو مجبور کنن هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز کنار همسرتون باشین، ممکنه به این نتیجه برسین که نمی تونین همدیگه رو تحمل کنین.

یکی از موضوعاتی که امروز می خوام درباره اش با شما صحبت کنم همین دلیل دوم هست.

استرس، عامل نزدیکی و دوری افراد به یکدیگر

به نظر من استرس می تونه همونطور که آدما رو به هم نزدیک کنه و هم دور، حالا چطوری؟ اگه رابطه تون رابطه سالمی باشه و هر دو طرف نحوه ارتباط و تعامل صحیح رو بلد باشن و به هم احترام بذارن، استرس پایه های رابطه رو محکم تر می کنه.

اما اگه رابطه تون رابطه ناسالمی باشه و دو طرف نحوه تعامل سازنده رو بلد نباشن، به هم بی احترامی کنن و در کل مثل یه تیکه آشغال با هم رفتار کنن، اون وقتی که استرس و تنش می تونه شیرازه رابطه رو از هم بپاشونه.

حقیقت عریان شده است!

بدبختی اینجاست که تو همچین شرایطی نمی تونین حواستون رو هم از هم پرت کنین. اگه تا حالا یه شوهر بددهن یا زن عصبی داشتین، به طرق مختلف می تونستین تمرکزتون رو از روی همدیگه بردارین. اما الان نه می تونین به خودتون دروغ بگین نه به پارتنرتون!

بواسطه قرنطینه، از نظر هیجانی کاملا برهنه شدین و متاسفانه باید بگم اگه تا قبل کرونا، خود واقعی تون رو به نمایش نذاشته بودین، اوضاع تون نباید این روزها خیلی جالب بوده باشه.


من فکر می کنم طی هفته ها و ماههای آتی آدما محبور میشن با حقیقت عریان رابطه شون رو به رو بشن و در نتیجه علاوه بر استرسی که به دلیل شیوع کرونا متحمل میشن، با کلی استرس دیگه هم مواجه میشن، بنابراین این دوران برای حفظ و اصلاح رابطه هاتون اهمیت خیلی زیادی داره، قراره بلوغ و پختگی شما در رابطه عاطفی تون در این دوران قرنطینه حسابی محک بخوره… .


پ.ن: کپشن‌ الهام گرفته شده از مقاله ای با عنوان‌ Love in the Time of Quarantine یا همون «عشق‌ در دوران قرنطینه»

 

این مطلب نوشته دکتر بهزاد چاوشی از کلینیک روانشناسی ارگانیک مایندد است.

شماره تماس کلینیک:

021-۲۲۶۵۶۷۲۲
021-۲۲۶۵۸۹۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *